چهارده نکته ساده برای آموزش آنلاین بهتر

۱۴ نکته ساده برای آموزش آنلاین بهتر 👌👌
درشرایط فعلی ، ما برای تدریس آنلاین به یک فرمول ساده تر نیاز داریم. در اینجا ۱۴ نکته سریع برای بهبود آموزش آنلاین ، از سوی متخصصین ارائه شده است:

۱.کلاسهای خود را ضبط کنید – فقط به استریم بسنده نکنید 🎬
فیلمهای جلساتتان را ضبط کنید تا اگر دانش آموزانی حالشان خوب نیست 🤧یا با دسترسی به اینترنت مشکل دارند 😵‍💫، تنها چیزی که از دست میدهند یک تدریس پخش زنده باشد.

۲. صورت خود را نشان دهید🤓
تحقیقات نشان داده است که فیلم های تدریس که چهره مدرسان را نشان می دهد موثرتراز نمایش اسلاید ساده است. اسلایدهای خود را با ویدئویی از خودتان پخش کنید.🥸

۳. طول مدت زمان فیلم ها را کوتاه نگه دارید
ویدئوهای بیش از ۱۵ دقیقه می توانند باعث کندی بارگیری و حواس پرتی دانش آموزان شوند 🥴اگر حرف بیشتری برای گفتن دارید ، دو یا سه فیلم کوتاه ضبط کنید.

۴. اسلایدها را آزمایش کنید🎧🎤
اطمینان حاصل کنید که اسلایدها را در تلفن هوشمند قبل از فیلمبرداری ازتدریس خود آزمایش کرده اید تا همه متن در صفحه های کوچک قابل خواندن باشد. اندازه قلم ، رنگ ، طرح قالب و نسبت صفحه را می توان دوبار بررسی کرد.

۵. استفاده از منابع موجود…📺💡🤗
غیرمنطقی است که انتظار داشته باشیم که شما به تنهایی ویدئوهای باکیفیت برای کل یک ترم را تولید کنید. می توانید از منابع از پیش آماده شده موجود در اینترنت هم استفاده کنید و پیوندهای قابل کلیک را در اختیار دانش آموزان قرار دهید.

۶.… و مطمئن شوید دسترسی آنها بازباشد
استفاده از منابع باز به جلوگیری از مشکلات دسترسی دانش آموزان کمک می کند. اگرمنابع پیشنهادی شما در دسترس نباشد ،پیام های دانش آموزانتان کلافه تان خواهد کرد و در نهایت تمام وقت خود را برای عیب یابی هدر می دهید. صرف چند دقیقه اضافی برای جستجوی دقیق منابع دسترسی کاملاً باز ، بعداً شما را از دردسر نجات می دهد.
۷. دستورالعمل های خاصی بدهید🧐🤔
اگر شما به دانش آموزان پیشنهاد دهیدفیلم آموزشی ۱۵ دقیقه ای را تماشا کنند آنها احتمالا اینکار را انجام نخواهند داد. در عوض ، قسمت های دقیق مورد نیاز آنها را پیشنهاد دهید (به عنوان مثال ۱۳:۳۵ تا ۱۶:۲۸) زیرا این امر حتی می تواند دانش آموزان را بیشتر کنجکاو کند. هنگامی که بیش از دو منبع ارائه می دهید ، آنها را به ترتیبی که می خواهید دانش آموزان استفاده کنند برچسب گذاری کنید. شماره گذاری ساده ، بر اساس میزان دشواری یا اهمیت هر یک از منابع ، می تواند کمک بزرگی برای دانش آموزان شما باشد.
۸. ارائه فعالیتهای تعاملی👬
اکثر سیستم های مدیریت یادگیری مانند Moodle ، Edmodo و Blackboard شامل موارد مفیدی برای فعالیت های یادگیری تعاملی مانند آزمونها هستند. راهنماهای گام به گام ایجاد آنها به طور گسترده به صورت آنلاین در دسترس است. از آنها استفاده کنید.
۹. انتظارات معقول داشته باشید🤯😠😠
هنگام ایجاد آزمونها ، باید مطمئن شوید که با مراجعه به منابع ارائه شده می توانند به همه سوالات پاسخ دهند. وقتی از دانش آموزان می خواهید که خلاصه ای از فیلم های آموزشی تان بنویسند ، باید مشخص کنید که این گزارش جدی نیست. انجام این کار به عنوان یک تکلیف اجباری اما یک کار کم خطر بهترین نتایج و پاسخ ها را از دانش آموزان به همراه خواهد داشت.

۱۰. برای حضور و غیاب از سیستم های خودکار استفاده کنید🕗📢🔔
اگر به دانش آموزان بگویید که حضور و غیاب آنها توسط سیستم نظرسنجی سنجیده می شود حضور آنها فعالانه تر خواهد بود.

۱۱. ازابزارهای ارتباطات گروهی به صورت منظم و با دقت استفاده کنید💬📢💭👨‍🏫
“ساعات اداری مجازی” را روی یک برنامه ویدئو کنفرانس تنظیم کنید. به سادگی در زمان تعیین شده وارد شوید و منتظر دانش آموزان باشید. بر ارائه حمایت جمعی و بر اینکه آیا هر موضوعی نیاز به فوریت دارد ، تمرکز کنید. این می تواند راهی عالی برای جمع آوری بازخورد دانش آموزان در مورد آموزش آنلاین شما نیز باشد. جلسات را اختیاری کنید و آرام باشید. هنگامی که هیچ کس حاضر نمی شود نیازی به ناامیدی نیست: دانش آموزان هنوز خوشحال هستند که می دانند این گزینه در دسترس است😄

۱۲. اجازه دهید دانش آموزان کنترل را در دست بگیرند👨‍🎓🧑‍🎓
می توانید فضاهای گروهی آنلاین را برای گروه های کوچکی از دانش آموزان ایجاد کنید و از آنها بخواهید قبل از ارسال مستقیم مطالب برای شما از یکدیگر پشتیبانی و مشورت کنند. می توانید چند سوال برای کمک به دانش آموزان برای شکستن یخ و شروع مکالمه ارسال کنید. دانش آموزان را تشویق کنید تا از ابزارهای ارتباطی که ترجیح می دهند استفاده کنند. برخی از گروه ها به خوبی کلیک می کنند و برخی دیگر این کار را نمی کنند ، اما این نکته کوچک می تواند به دانش آموزان احساس حمایت اجتماعی داده و ترافیک ورودی شما را کاهش دهد.
۱۳. احساسات خود را پنهان نکنید😊😊
باز بودن احساسی معلمان آنلاین یک استراتژی آموزشی عالی است. به دانش آموزان خود بگویید که این اولین بار است که به صورت آنلاین تدریس می کنید و در حین تدریس در حال یادگیری هستید. صریحاً از آنها بخواهید به شما کمک کنند و به آنها اطمینان دهید که شما نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از یادگیری آنها انجام خواهید داد. آنها از آنجا که احساسات مشابهی دارند ، همدرد خواهند بود و شما برای موفقیت آماده خواهید شد.
۱۴. تکرار کنید
دانش آموزان آنلاین تغییرات مکرر در سبک یادگیری خود را دوست ندارند. آنها از تکرار ساختار و فعالیت های مشابه خوشحال می شوند. هنگامی که سبک تدریس را برای خود پیدا کردید ، هر هفته آن را تکرار کنید تا کلاس خود را در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *